Skip til hoved indholdet

Nyhedsbrev til bådpladsejere i Nivå Havn

Kære bådpladslejer i Nivå Havn


Håber du nyder sommeren her i Nivå Havn.

Vi har hen over vinteren, foråret og sommeren haft gang i rigtig mange nye projekter her på Nivå Havn. Nogle af opgaverne er måske ikke så synlige som andre.

Et af projekterne har været indkøb og implementering af nyt IT administrationssystem.
Ved overgang til det nye system, har vi brugt meget tid på at få opdateret data og information om brugerne af havnen, bådpladserne og ventelister mm. I forbindelse med overgangen til nyt IT-system, har vi som ved alle andre nye IT-systemer haft forskellige udfordringer. Det har desværre medført forsinkelser med at få udsendt opkrævning for havnelejen samt afregning af el. De forskellige børnesygdomme skulle være løst og vi er glade for at vi nu har et velfungerende og tidssvarende havneadministrations system. Systemet kommer til, at lette vores dagligdag og samtidig forbedre vores service for havnens brugere. - Vi takker i den forbindelse for jeres forståelse.

Som du måske har opdaget, har vi fået nyt design og logo for Nivå Havn.  Det er sket i forbindelse med at Miljøstyrelsen har pålagt alle lystbådehavne i Danmark en affaldsplan. Affaldsplanen for Nivå Havn er blevet godkendt af Nivå Havns Brugerråd og Fredensborg Kommune. I den forbindelse er der opsat nye skilte på havnen, der gør opmærksom på hvor og hvilket affald, det er muligt at komme af med på havnen. Vi håber du som sejler og bruger i havnen, vil være med til at støtte op om affaldsplanen. I samme omgang har vi har fået opfrisket alle vores skilte og kort rundt omkring på havnen.

På personale siden har vi har været så heldig at få Glen med om bord på havnekontoret. Vi nyder godt af hans brede viden og erfaring med IT og ikke mindst hans smittende gode humør og store kendskab og passion for sejlads. Glen har bl.a. været primus motor på vores nye havnesystem.

Daniel vores fantastiske dygtige, glade og altid hjælpsomme medarbejder på havnen som alle kender, er ansvarlig for bl.a. kranen ifm. optagning og søsætninger. Ligeledes er Daniel ansvarlig for vores nye kranbooking system. Dette vil du blive introduceret meget snart. Daniel er altid at finde rundt på havnen i fuld gang med alle de mange opgaver vi har og altid klar til at hjælpe.

Jan er vores glade og dygtige multikunstner, som vi er heldige at have med på holdet I vores travleste perioder. Jan assisterer bl.a. Daniel med optagning og søsætninger og tryller herudover med alt fra opsætning af nye indsejlingsfyr til alle former for reparationer, stort som småt.

Som bådpladslejer er de vigtigt man kender og er opdateret på de vigtigste regler gældende for Nivå Havn. Derfor vil vi bede dig læse Vigtige-regler-gældende-for-Nivå-Havn_2024.pdf

Med ønske om en fortsat herlig sommer på Nivå Havn.


Med venlig hilsen
Christian Illum Gadegaard
Leder & Havnefoged Nivå Havn og Strandpark

Nivå Strandpark 25
2990 Nivå 

Tilgængelighedserklæring

nivaahavn@fredensborg.dk